Třídní výlet v Praze - IX.A

Čtvrtek
Třídní výlet se konal od 20. do 21. června. Protože jsme do Prahy jeli vlakem, měli jsme sraz na nádraží, a abychom přijeli do Prahy celkem brzo, měli jsme na nádraží sraz už v 5 ráno a odjezd byl v 5:20. Cesta byla klidná a všichni jsme se jen těšili na nové zážitky z posledního třídního výletu. Do Prahy jsme přijeli okolo 9 hodin. Hned z Hlavního Nádraží jsme se přesunuli do našeho hostelu, který byl asi jen 5 minut chůze od nádraží. Jen jsme se tam ubytovali a hned vyrazili do města. Prvním plánem byla Poslanecká sněmovna. Ale než jsme se k ni dostali, nejdřívě jsme si trošku prošli Václavské a Staroměstské náměstí, ale protože náměstí byla přeplněná turisty, šli jsme rovnou do Poslanecké sněmovny. Šli jsme pěšky cestou, které trvala okolo hodiny. Ale protože jsme měli hlad, nejdřívě jsme se naobědvali. A až po obědě jsme šli na prohlídku. Nejdříve nám ve sněmovně paní pustila video o celé Poslanecké sněmovně, jak to tam vypadá, funguje atd. Potom jsme se chvilku procházeli po okolí a pak se vrátili ke sněmovně. Tentokrát jsme se šli podívat přímo do sněmovny, kde probíhalo jednání. Seděli jsme tam asi 20 minut a pak už odešli. Dalším plánem bylo Václavské náměstí, ale abychom si trošku odpočinuli, šli jsme na chvilku do Hostelu na pokoje. Na Václavském náměstí jsme měli asi dvě hodiny rozchod, takže jsme si mohli projít všechny obchody a to nejen na Václavském náměstí, ale dokonce i v Palladiu. Během rozchodu jsme se měli i navečeřet. Byli jsme tam až do večera. Původně jsme měli v plánu si projít večerní Prahu, ale protože začala bouřka, pršelo a byli jsme unavení, šli jsme do hostelu. Tam už se nic zajímavého nedělo, jen jsme nabírali síly na další uchozený den.
Pátek
Snídani jsme měli v 7:30. Všichni jsme v klidu pojedli a vyrazili do slunečné Prahy. Jako první jsme vyrazili na Pražský hrad. Měli jsme tam i průvodce, takže jsme si odnesli více zajímavých informací. Nejvíce času jsme asi strávili v Katedrále Sv. Víta a pak si to tam různě procházeli. Když prohlídka skončila, vráceli jsme se dolů Zlatou uličkou, kde jsme moc času trávit nemohli, protože byla přeplněná turisty. Po Pražském hradu jsme původně chtěli jet na Vyšehrad a pak na Anděl, ale už jen Pražský hrad nás dost vyčerpal a už se nám nikam moc jezdit nechtělo, takže jsme nakonec jeli tramvají opět na Václavské náměstí, kde jsme měli opět 2 hodiny na rozchod. Po rozchodu jsme se rozhodli se podívat na Pařížskou ulici. S očima upřenýma jen na výlohy s těmi nejdražšími značkami jsme si ji v klidu procházeli, až jsme došli k Židovskému městu, kde jsme žádnou prohlídku neměli, takže jsme tam byli opravdu jen chvíli. Zpátky jsme se vraceli opět Pařížskou ulicí a došli na Staroměstské náměstí, kde nám paní učitelky daly další rozchod s tím, že jsme mohli i na Václavské náměstí. Po posledním rozchodu jsme šli na poslední "prohlídku" a to do Muzea smyslů, které bylo jen kousek od našeho hostelu. Muzeum nás asi bavilo ze všeho nejvíc. Byly tam různé zajímavé věci, které dokázaly zmást náš mozek. Jako napříkad zrcadlovcé bludiště, "3D místnost" a hodně dalších věcí. Hned po muzeu jsme šli do hostelu pro naše věci a na nádraží. Bohužel náš vlak měl zpoždění, takže jsme tam byli o chvilku déle. I zpáteční cesta vlakem byla klidná, ti unavenější cestu prospali. Do Těšína jsme přijeli okolo 11 večer.
Závěr
Poslední výlet se opravdu vydařil, moc jsme si ho užili. A taky bychom chtěli opravdu moc poděkovat paní Ruszové a paní Polaino, že s námi vůbec jely, vše zařídily a vydržely to tam s námi. Děkujeme!