Výlet IX.A a IX.B do Prahy

23.5.2024 |  Ingrid Waclawková |  ZŠ Ostravská

Zážitky z výletu devátých tříd do Prahy.

Takže, náš výlet započal ve středu 15.5. na vlakovém nádraží v Těšíně v 5:00. Sešla se nás celá banda a vyjeli jsme. Cesta probíhala překvapivě rychle, a to po celé čtyři hodiny. Po příjezdu do Prahy jsem šli honem na hotel a s vybalováním jsme také nelenili. Nelenili jsme ani s obcházením Prahy, a tak jsme jenom za první den stihli: zahrát si hru na Karlově mostě, být v bludišti zrcadel, vylézt na Petřín a procházet se po Praze křížem krážem. Pak jsme zcela unavení šli spát a ráno nás vítal nový den. Nebylo sice úplně krásné počasí (hrozně foukalo), ale my jsme vyrazili do ulic. Viděli jsme: Pražský hrad, korunovační klenoty (kopie), Vladislavský sál, katedrálu sv. Víta a dům, ve kterém se narodil Neruda, hřbitov, ve kterém leží známí lidé a divadlo. Byli jsme v Národním divadle na představení Kráska a Zvíře, z kterého si odnášíme skvělé zážitky.V pátek jsme se museli už ráno sbalit a zamířil jsme do Senátu. Viděli jsme krásný zámek (Valdštejnský palác) s ještě krásnějšími zahradami a poté jsme byli v kostele sv. Cyrila a Metoděje, kde zemřeli parašutisté. Pak nás už jen čekala cesta domů. Přijeli jsme asi ve 20:30 a pak už jen rozloučení a pa.  Myslím si, že to byl opravdu vyvedený výlet, zvlášť když to byl náš poslední a každý si ho užíval naplno.

Alena Wrublová

Za tři dny jsme toho stihli celkem dost. Nejnáročnější byl první den. Po příjezdu do Prahy jsme se šli hned ubytovat. Šli jsme na prohlídku města a na Karlově mostě nás čekala bojovka. Na večer jsme se rozhodli jít na Petřín, který byl za mě nejlepší. Druhý den jsme šli na Pražský hrad a měli jsme prohlídku katedrály svatého Víta. Prošli jsme se Zlatou uličkou a po Starých zámeckých schodech. Už byl čas na oběd, takže jsme šli zpátky na ubytovnu. Odpoledne jsme jeli na Vyšehrad a večer jsme navštívili Národní divadlo. Většina z nás byla fakt hezky oblečená a vidět ostatní tak hezky oblečené je husté. Divadlo se líbilo. Stihli jsme se vyfotit nahoře na terase i s trigami. Třetí den už nám moc počasí nepřálo. Dopoledne jsme balili a měli jsme volno si projít Václavské náměstí. Po 10. hodině jsme jeli do shoppingu, kde byl oběd i možnost nákupů. Po nakupování jsme šli na prohlídku budovy Senátu a  poté do krypty. Potom byl už čas jít na vlak. Cesta byla ve vlaku chladná, ale zvládli jsme to!

Aneta Wronková

Výlet začal srazem v 5.00 hod. ráno v Těšíně na nádraží. V 5:20 jsme nasedali a vyjeli do Prahy. Přijeli jsme v cca 9.00. Hned po příjezdu jsme šli na ubytovnu a vybalili se. Jakmile se všichni vybalili, vydali jsme se na “Václavák”. Prošli jsme to tam celé dokola. Po tom, co jsme si to prohlédli, byl hodinový rozchod na oběd nebo nákupy. Sraz byl hned před Pařížskou ulicí, nejdražší ulice v Praze, kde jsme potkali známou herečku Annu Polívkovou, dceru Bolka Polívky. Hned vedle je židovský hřbitov a čtvrť, tak jsme tam šli jen tak nakouknout. Když jsme přišli zpátky na Pařížskou, cíl byl jasný: dostat se na Karlův most, kde už na nás čekal pán, který si připravil vědomostní hru. Když jsme dohráli, všichni už byli znaveni, tak jsme se vrátili na ubytovnu, kde jsme si odpočinuli. Po zaslouženém odpočinku jsme vyrazili na Petřínskou rozhlednu, odkud byl krásný výhled. Pak už jen cesta dolů a na ubytovnu.

Lukáš Kula

První den jsme toho měli hodně. Po příjezdu jsme si dali věci do hotelu a pak jsme se rozešli po Václavském náměstí. Pak jsme měli bojovku, kde jsme se rozdělili do týmů. Sbírali jsme mince do měšce za správné odpovědi na otázky o Praze. Na zakončení dne jsme jeli na Petřínskou rozhlednu, kde byl krásný výhled. Druhý den jsme navštívili Pražský hrad a chrám sv. Víta. Pak jsme jeli na Vyšehrad podívat se, kde je pohřbena spousta známých osobností a kde se nachází i skála, odkud skočil Horymír na Šemíkovi. Den jsme zakončili představením Kráska a zvíře v Národním divadle. Poslední den byl volnější. Hodně jsme nakupovali a následně jsme se šli podívat do Senátu. Pak už jsme šli na vlak a jeli jsme domů. Praha byla fajn.

Eric Polaino

První den jsme po dlouhé cestě vlakem dojeli rovnou na ubytování, kde jsme měli trochu času na to se zabydlet. Pak hned následovala bojovka. Rozdělili jsme se na různé týmy  a snažili  se odpovědět na otázky. Na konci bojovky jsme běhali s papírem v ruce a cvičili svou paměť. K večer jsme ještě šli na Petřínskou rozhlednu a do zrcadlového bludiště. Druhý den jsme hned zrána vyrazili na Pražský hrad. Tam jsme trochu zmrzli, protože většina z nás byla oblečena na teplejší počasí.  Pak jsme šli na Vyšehrad a potom na ubytování, abychom se mohli převléct na divadlo. Představení “Kráska a Zvíře” se všem moc líbilo a pro všechny to byl velký kulturní zážitek. Třetí den byl volnější, protože jsme nakupovali, ale podívali jsme se do krypty v Resslově ulici a do Senátu.

Klára Matušínská

Ve středu 15.5. jsme se všichni v 5:00 hodin ráno sešli na nádraží. V 5:20 nám jel vlak do Prahy, seděli jsme v kupéčkách. Cesta sice byla dlouhá, ale nám utekla jako voda. Když jsme dorazili, šli jsme se ubytovat do hostelu, který byl hned vedle Václavského náměstí. Ten den jsme si prošli Prahu, měli jsme i zarezervovanou hru na Karlově mostě a večer jsme pak jeli lanovkou na Petřín, kde se většina šla podívat i na rozhlednu nebo šli do zrcadlového bludiště. Den byl sice náročný, ale všichni jsme ho zvládli a byl tu čtvrtek. Hned  zrána po snídani jsme šli na prohlídku Pražského hradu a okolí. Pak byla přestávka na oběd. Po obědě jsme jeli ještě na Vyšehrad, kde jsme se šli podívat na zdejší hřbitov a park. Už byl skoro večer a my jsme se připravovali do Národního divadla, kde jsme šli na představení Kráska a zvíře. Poslední den už hlásili déšť, tak jsme nic moc neplánovali. Zabalili jsme si a vyrazili do obchoďáku na oběd. Už nám zbývalo pár hodin v Praze a my jsme zamířili si prohlédnou Senát, kde jsme měli rezervaci. Pak už jsme jen šli pro kufry a na nádraží. Vlakem jsme do Těšína dorazili o půl deváté večer a tam skončil náš poslední výlet, který jsme si moc užili.

Elizabeth Muchová

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies